piątek, 21 czerwca 2013

Sałatka z curry

Kochani, dzisiaj post kulinarny, jeśli pomysł takich postów wam się podoba, nie zapomnijcie mi napisać w komentarzach a chętnie podzielę się z wami innymi przepisami. Dzisiejszą sałatką zainspirowała mnie Madzia z bloga moaa.pl która poczęstowała mnie nią, gdy kiedyś u niej nocowałam i robiłyśmy sobie PIDŻAMA PARTY :D Sałatka jest banalnie prosta, może posłużyć zarówno jako śniadanie, lunch a nawet kolacja czy dodatek do BBQ. Poniżej znajdziecie listę zakupów i wskazówki jak ją wykonać.


Ilość składników możecie dowolnie pomniejszać, ja zrobiłam całą miskę dla 6 osób :)


- podwójna pierś z kurczaka (8,19 zł)
- 3 torebki białego ryżu Basmati (3,29 zł)
- puszka kukurydzy (2,79 zł)
- puszka czerwonej fasoli (1,89 zł)
- puszka ananasa (3,25 zł)
- przyprawa Curry w proszku (1,59 zł)
- sól do smaku
- miód
- majonez 

całkowity koszt: 21 zł - porcja dla 6 osób

Do wrzącej wody dodajemy sól i curry a następnie zanurzamy w niej torebki ryżu na 10 minut, po tym czasie wysypujemy ugotowany ryż do dużej miski - powinien mieć lekko żółtawy kolorek 

piersi z kurczaka, kroję drobno w kostkę, posypuję CURRY i solą i dokładnie mieszam aby przyprawy równo się rozeszły :)

mięso podsmażam na patelni na 2-óch łyżkach oleju - pięknie pachnie !!! Wrzucam mięso do miski z ryżem i dodaje wszystkie pozostałe składniki z puszek:
* ananasa kroję w drobne kosteczki
* fasolę dokładnie płuczę pod zimną wodą (dzięki temu goście nie będą mieli po niej "gazów" :D)


a teraz pora na sos, jest dość nietypowy, potrzebny nam będzie miód jeśli macie płynny to ok, jeśli stały tak jak ja to musicie go podgrzać aby się rozpuścił. 2 duże łyżki miodu i 3-4 majonezu. Całość mieszamy...


... i zalewamy naszą sałatkę :)

następnie jeszcze raz wszystko ze sobą dokładnie mieszamy w dużej misce, aby było nam wygodniej i na koniec przekładamy do ładnej szklanej miseczki :)

Gotową sałatkę przykrywam folią aluminiową i wstawiam do lodówki aby ostygła, ale możecie ją też zjeść na ciepło :)

Smacznego!!!

Laura

46 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam na ciepło jako samodzielne danie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jestem jak najbardziej za takimi postami :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooooo ale mi smaka narobiłaś.....muszę wypróbować.....a takie kulinarne posty ...jak najbardziej podziel sie z nami swoimi przepisami....pozdrawiam smacznego i czekam na wiecej...miłego dzionka:))

    OdpowiedzUsuń
  5. tak tak więcej takich postów :)) ja też uwielbiam sałatki, szczególnie letnią porą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście, że chcemy posty kulinarne. Ciekawa sałatka. Ja do sałatek daję jogurt naturalny z odrobiną majonezu. Jest smaczniejsze i o wiele mniej kaloryczne!

    www.mojezycie-przedslubem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie wykorzystam przepis, tylko bez ananasa, bo za nim nie przepadam w sałatkach:) Fajny, prosty przepis. Ja osobiście proszę o więcej takich postów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale pychota! już zapisuje przepis, bo muszę zrobić:) Chętnie zobaczę inne Twoje przepisy:)

    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. No pieknie, a ja tu wlasnie zjadlam skromny lunch w pracy, a teraz mnie ssie w zoladku na widok tej salatki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham sałatki i gdybym miała czas to robiłabym je codziennie :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak Laurko proszę o więcej postów z przepisami...:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepyszna sałatka i czekam na więcej takich postów...:)

    OdpowiedzUsuń
  13. W sumie wydaje się być smaczna i jak będę miała chwilę na weekendzie to ją sobie zrobię...tylko może w wersji bez fasoli;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hejka :) A czy masz konto na vinted.pl?

    OdpowiedzUsuń
  15. Masz może konto na vinted.pl? Chętnie nie którzy by kupili od Ciebie ciuchy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, wygląda smakowicie, robię w weekend mniam!

    OdpowiedzUsuń
  17. mniaaam :) no i majonez kętrzyński mmmmm.. w Warszawie go nie można dostać, tylko jak jest się gdzieś na Mazurach :)

    OdpowiedzUsuń
  18. mniaaaaam i do tego Kętrzyński mmm, który można zakupić chyba tylko na Mazurach :)

    OdpowiedzUsuń
  19. jestem salatkowym potworem!! zawsze mnie gubia ^^

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo lubię taką sałatkę. :) dobra też jest z krewetkami zamiast kurczaka. :)
    i z selerem. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. mniam...akurat mam świeżego ananasa z którym nie wiem co zrobić! dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam każdy ze składników, więc zapisuję sobie przepis i na pewno niebawem taką sałatkę zrobię :)
    Więcej takich przepisów poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Laura! i już wiem , że będzie to moja ulubiona sałatka super super super ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. super a można cos dodać zamiast ananasa bo niestety ale nie przepadam... A miseczkę tez mam taką samą hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jami.. Coś czuję, że niedługo zagości to cudo u mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. rzadko kiedy zdarza sie przepis na salatke w ktorym wszystko mi pasuje. tutaj tak jest! musze koniecznie zrobic ta salatke!!! musi byc pysznaaa

    OdpowiedzUsuń
  27. Wypróbowałam pychotka..szybka..na letnie kolacyjki ze znajomymi w ogrodzie..Polecam serdecznie i zapraszam do mnie http://pretty-homepl.blogspot.com/.Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  28. Gdyby nie była taka kaloryczna to chętnie bym ją zrobiła.

    OdpowiedzUsuń
  29. Kochana, ja robię bardzo podobną, tylko bez tych słodkich dodatków. Wypróbuj zamiast miodu, ananasa i fasoli dać ogórka konserwowego i czerwoną cebulę a mięso podsmażyć zamiast curry to z przyprawą gyros lub kebab. Smakuje obłędnie :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  30. Wyglada smakowicie:) koniecznie musze zrobic:))

    OdpowiedzUsuń
  31. Czemu ja wcześniej nie widziałam tego przepisu u Ciebie? Wszystkie składniki uwielbiam, zapisuję przepis! Za 3 dni mam urodziny, więc Twoja sałatka spadła na mnie w idealnym momencie, na pewno ją wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Super przepis! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń