środa, 7 maja 2014

Dzienna porcja witamin - sok Warzywno-Owocowy




Hej Kochani, dziś chciałam się z Wami podzielić czymś co często rozpoczyna mój dzień, a o czym nie zawsze mam okazję wspomnieć. Jest to sok warzywno-owocowy. Jakiś czas temu dowiedziałam się, że sokowirówka to "zło" i jedynie Thermomix nadaje się do robienia soków. Po dłuższym namyśle stwierdzam, że to był jeden z chwytów reklamowych, a ludzie na całym świecie od lat używają sokowirówek więc coś w tym musi być. Dlatego grzecznie "przeprosiłam" swój stary sprzęt (Zelmer 486) i wróciłam do regularnego picia soków. Dziś podam wam bardzo prosty przepis, a właściwie skład na mój ulubiony soczek :D




4-5 marchewek

2 średnie jabłka

2 buraki

1 pomarańcza

pół torebki szpinaku

5 łodyg selera naciowego

garść truskawek

Największą zaletą tego soku jest fakt, że można w nim "przemycić" warzywa, za którymi nie przepadamy w moim przypadku to seler i buraki surowe. Truskawki raczej nie zmieniają smaku, dodaję je tylko dla rozcieńczenia soku, gdyż zawierają dużo wody. Możecie je śmiało zastąpić świeżym ogórkiem lub po prostu dolać odrobinę wody niegazowanej.



Za poradą Pani Eli, zakładam reklamówkę na ten duży pojemnik na odpady, dzięki czemu po zrobieniu soku pozostaje on czysty i nie ma tyle bałaganu, wam również polecam ten sposób. Wszystkie warzywa po kolei przepuszczam przez sokowirówkę na II prędkości. Ta konkretna sokowirówka jest o tyle dobra, że się nie przegrzewa. Można wyciskać przez nią soki nawet przez 45 min bez przerwy. Oczywiście zrobienie tego soku zajęło kilka chwil. Z wyżej wymienionych składników otrzymałam 1 litr soku, który dla dwóch osób śmiało starczy na dwa dni. Dajcie znać czy wy też lubicie i robicie takie soki? Smacznego!!!


16 komentarzy:

  1. Ja zrobie wersje bez selera bo jego smaku nie znoszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nieee, truskawek jeszcze bym nie ruszyła, są ohydne

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie soki! Dziś robiłam sobie ze szpinaku, truskawek i banana, raczej w formie smoothie/musu niż normalnego soku, ale i tak był pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja przeważnie robię sok tylko z pomarańczy:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Robie od niedawna;) maz mi zakupił wyciskarkę i soczek robi sie migusiem:)..smaczne i zdrowe, moja 4 letnia corcia uwielbia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z ta reklamowka to swietny pomysl....napewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakbym miała sokowirówkę - to znacznie poszerzyłoby moje możliwości jeżeli chodzi o warzywne i owocowe napoje;]

    OdpowiedzUsuń
  8. Też wykorzystuje ten patent z siatką :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie soki, koktajle robione samemu są najlepsze i najzdrowsze. Przynajmniej mamy ingerencję w to, jak są zrobione i co do nich się dodaję. Ja na razie robię tylko wersję owocowe ale coraz bardziej przekonuję się do tego, żeby zacząć mieszać owoce z warzywami. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Będę musiała w końcu zainwestować w sokowirówkę

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda, że nie mam sokowirówki :(

    OdpowiedzUsuń
  12. ja szaleje z blenderem...mam tam wszystko...choć pewnie z sokowirowki jest rzadszy i bardziej smakowałby meskiej części mojej rodziny:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kupcie sobie takie łoooo MAGIC bullet na allegro za jakieś 80 zł znane z mango tv itp super sprawdza się do soków kotajli itpp :) ja polecma działam na nim od 2 lat i super działa

    OdpowiedzUsuń
  14. można kombinować ze składem, co kto lubi :) bardzo fajna sprawa takie koktajle :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja robie domowego "Kubusia". Gotuje 4-5 marchewek, a pozniej miksuje w blenderze z bananem, wyciskam sok z pomaranczy,grejfruta i dodaje sok jablkowy ( tu ide na latwizne i dodaje taki z kartonu). Najlepiej smakuje na drugi dzien, gdy skladniki sie " zaprzyjaznia":-) albo robie green smoothie, zielone warzywa np. szpinak, selet, pietruszka a nawet liscie z burakow miksuje z wyzej wymienionymi owocami i smakuje wysmienicie a przede wszystkim jest bardzo zdrowe! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja robie domowego "Kubusia". Gotuje 4-5 marchewek i miksuje je w blenderze z bananem, wycisnietym sokiem z pomaranczy, grejfruta i sokiem jablkowym ( tu ide na latwizne i dodaje taki z kartonu). Najlepiej smakuje na kolejny dzien, gdy skladniki sie "zaprzyjaznia":-) albo robie tez green smoothie. Zielone warzywa np. szpinak, lodyge selera, pietruszke a nawet liscie z buraka miksuje z wyzej wymienionymi owocami i jest bardzo pysznie a przede wszystkim zdrowo! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń